Danish Supertourisme Turbo   13/05/15

Svær weekend endte med dobbelt nedtur for JM Racing
Weekenden begyndte lovende for JM Racing, der viste gode takter i tidtagningen og senere placerede sig som henholdsvis nummer 2 og 10 i tidtagningen. Et tilfredsstillende resultat for teamet, set i lyset af, at Kevin Rossel skulle køre sine første omgange, ikke blot på Ring Djursland, men også i våde konditioner. Dette resulterede også i en mindre glasfiberskade i fronten, som dog ikke får betydning for resten af Kevins weekend.

Michael Outzen var som ventet med i toppen i tidtagningen, og kvitterede søndag formiddag med en pole-tid, knapt 2 tiendedele af et sekund foran Johan Jokinen på andenpladsen.

1. heat forløber for begges vedkommende fornuftigt, da Michael efter en svær start, får kæmpet sig op på en tredjeplads efter en start i 8. position. Kevin var midt i løbet godt på vej mod en vigtig 8. plads, men forbremser sig for enden af pitlangsiden, og formår aldrig at genvinde alle de tabte placeringer. Han slutter som nummer 9 og fortæller efter heatet:
"Jeg havde alt for travlt med at kigge i mine spejle, så jeg bremser alt for sent på vej ned ad "trapperne". Der er ikke noget at gøre ved det, og sådan er det når man mangler erfaring", siger en ung Kevin Rossel, der er klar over, at han skal samle alt den erfaring sammen, han kan komme til.

Herfra går det den forkerte vej for JM Racing, der til 2. heat har Michael Outzen startende fra 6. position og Kevin Rossel fra 9.
I første sving spinder Christian Siepmann fra 2. position, hvem Michael Outzen ikke når at undgå. Dette sammenstød resulterer i, at begge ophæng til venstre forhjul bukker og spindlen brækker. Herefter rammer Emil Andersen og Kevin Rossel, Michaels højre side, som brækker hans højre hjulophæng.

På billedet herunder ses det tydeligt at uheldet er voldsomt, og at det ikke er uden grund, at Michael blev tjekket op ved baneambulancen, efter at have ytret om svimmelhed og ømhed i nakken.


(Foto: Lars Lund Pedersen)

"Det er en super ærgerlig afslutning på weekenden. Vi må se til fra sidelinjen i 2. heat, hvor begge biler må udgå med svære skader, og Michaels var så ødelagt, at det ikke var muligt at få den på banen igen", fortæller teamchef i JM Racing, Kris Mathiesen og fortsætter:
"Vi får Kevins racer lappet sammen med nogle nye stumper og lidt brugbart fra Michaels, og Kevin gør det godt indtil han bliver idømt en stop'n'go for forkert gennemkørsel af pitten. I det hele taget synes jeg det er meningsløst at der er to forskellige måder at køre gennem pitten, og det er dømt til at gå galt for en eller flere kørere".

Teamet beskylder ikke nogen for det konkrete uheld, da det indtil videre har været svært at se hvad der startede det hele, men er derimod skuffede over den overordnede dommerlinje weekenden igennem:
"Straffen for at påkøre folk, er ganske enkelt ikke konsekvent nok. Derudover overser dommer flere kørere som overskrider strafbanens rammer, hvilket ikke er godt nok. Under det store uheld i heat 2 bliver en bil transporteret til padocken, mens de resterende 3 bliver holdende på indercirklen, herunder begge vores racere. Hvis en skal blive, skal alle. Sådan var der flere ting som vi gerne så gjort mere jævnbyrdigt. Heldigvis havde det ikke gjort nogen forskel, da Michaels bil, der var den sidste tilbage i pitten, ikke var kommet på banen uanset hvornår den var kommet tilbage i pitten" fortæller teamet, der er skuffede over weekendens udfald, da de havde vist format til mere.


(Foto: JM Racing)

På billedet ses det arbejde, der venter teamet hjemme på værkstedet, inden det går løs på Spa d. 7. juni. Teamet lover at komme stærkt tilbage og målet er stadig at vinde!

JM Racing


Læs mere om:
  • Kevin Rossel
  • Michael Outzen
  • Ring Djursland
  • 10/05/15 - Ring Djursland - Danish Supertourisme Turbo

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport