Danish Supertourisme Turbo   11/05/16

En Høgh nu med turbo er flyvende
Anerkendende blikke. Tre dage før Christian Høgh debuterer i OK MOBIL 1 DST, sad han for første gang i en supertourisme-racer.
Den nu forhenværende topkører i Legend Car har fået lidt mere albuerum i en noget større racer, men han opdagede også, at det altså ikke er en bil med aircondition.

Det var et sveddryppende Christian Høgh, der steg ud af superraceren efter de første omgange på Padborg Park på en sommervarm forårsdag. Alligevel var det et stort smil, der kom til syne, da han fik hjelmen af.


(Foto: Danish Supertourisme Turbo)

- Det er sjovt. I forhold til en Legend Car har en supertourisme et bedre greb i banen, og supergode bremseevner betyder, at du kommer hurtigere ind og dermed også ud af svingene. Og så kan jeg virkelig også mærke, at det er en motor med turbo, sagde Christian Høgh i en pause under onsdagens test.

Han debuterer i weekenden i Danish Supertourisme Turbo på Ring Djursland, hvor han sidder bag rattet i den bil, som rallycross-stjernen Ulrik Linnemann var chauffør i ved DST-seriens åbningsløb.

Christian Høgh har i de seneste tre sæsoner kørt Legend Car. Han blev nr. 7 i 2013, nr. 3 i 2014 og nr. 2 i 2015.

På nedslidte dæk kørte Christian Høgh 1.01-tider på Padborg Park, og han er optimist inden mødet mere hele eliten i superklassen.

- Jeg kører efter at komme i top-8, lover Christian Høgh.

Han er fra Aarhus og får derfor noget nær hjemmebane på Ring Djursland.

Danish Supertourisme Turbo


Læs mere om:
  • Christian Høgh
  • Ring Djursland
  • 15/05/16 - Ring Djursland - Danish Supertourisme Turbo

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto