Danish Supertourisme Turbo   09/06/16

Nye fjelde der skal bestiges
Frederik og Nymark Racing har prøvet lidt forskelligt med deres Superturisme bil. De har prøvet Sturup Raceway i Sverige, de har bekæmpet Eau Rouge på Spa Francorchamps i Belgien. I weekenden dukker endnu en udfordring op.

Seriens næste løb skal nemlig køres på Rudskogen i Norge. En bane der er kendt for sine gode langsider og især den der går ned ad bakke og er kombineret med et sving, der tilsammen kaldes ’Angsten’. Langsiden falder med tretten grader og afsluttes med et halvfems graders højre sving.


I Norge går det mere op og ned end på Ring Djursland
(Foto: Motorsporten.dk)

Det er udfordringen for Frederik Nymark og resten af kørerne i Supertourisme serien. Det vil sige, der er dog en undtagelse, for den lokale kører Molly Pettit har en del erfaring på banen. Resten af feltet skal dog alle lære en ny bane at kende.

”Vi har planlagt en effektiv test fredag. Der har vi nogle ting vi vil prøve af på bilen og forberede os bedst muligt” fortæller den unge Nymark inden turen mod sin moders fædreland.

Banen i Norge er 3.237 meter lang. Den har 14 sving og en højdeforskel på hele 42 meter. Bane rekorden er sat af en Ferrari F1 bil, som havde en tophastighed på 297 kilometer i timen.

Frederik Nymark får i øvrigt af lidt ekstra familie på besøg i weekenden. Frederiks mor er faktisk norsk og hendes mor og far kigger forbi i løbet af weekenden. Frederik holder meget af besøg fra hans norske familie og glæder sig lidt ekstra til at køre sit første race i deres hjemland.

Nymark Racing
nymarkracing@gmail.com

Selch


Læs mere om:
  • Frederik Nymark
  • Nymark Racing
  • Rudskogen Motorsenter
  • 12/06/16 - Rudskogen Motorsenter - Danish Supertourisme Turbo

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport