Svenske BESA Motorsport og Filip Sandström fik lært masser af nyt om teamets DTC-racer i en løbsweekend på Ring Djursland, som bød på alt fra høj sol til silende regn.
En aktuel føring i U21-mesterskabet og en samlet andenplads i rookiemesterskabet er facit for Filip Sandström efter en løbsweekend på Ring Djursland, der ikke manglede udfordringer.
Kvalifikationen kastede 13. bedste tid af sig, og det beskriver egentligt meget godt, hvordan det gik. Der manglede kort og godt lidt fart:
- Vi havde hele weekenden lidt svært med at finde det rette setup, og det blev på ingen måde nemmere med al regnen søndag, hvor jeg kørte mit første regnvejrsløb i DTC.
Alt i alt må jeg dog kalde det acceptabelt at køre en niende- og en 11. plads hjem i de to første heats. Det gav et par vigtige point, som kommer til at betyde meget mod sæsonens slutning, siger han.
(Foto: Niklas Majgaard)
Filip uddyber:
- Jeg havde en del gode dueller med de andre, og havde et rimeligt racepace - men der mangler stadig noget. Uanset hvad, så lærer jeg en masse nyt, hver gang jeg kører i bilen - og vi er godt på vej i hele teamet. Vi bliver mere trygge ved grejet hver dag.
(Foto: Niklas Majgaard)
Regnen satte imidlertid en stopper for svenskerens ambitioner i søndagens finaleheat. Med over 500 hestekræfter under hjelmen er en DTC-bil i regnvejr et ganske livligt bekendtskab - det fik Filip også at mærke to omgange inde i finalen, hvor han desværre måtte udgå:
- Jeg udgik efter at forhjulene låste under indbremsningen. Bilen fortsatte bare ud i sandet - så det kostede mig løbet. Generelt var bilen ellers som jeg forventede det i regnen. Med cirka 510 hestekræfter under motorhjelmen er det nemt at tabe grebet ud af svingene. Det er sjovt at køre med den på våd bane, men bestemt også en udfordring.
BESA Motorsport Læs mere om: Filip SandstrømRing Djursland10/06/18 - Ring Djursland - DTC |