Team Eilertsen Racing har et klart mål for 2019 sæsonen – femtepladsen skal veksles til Guld.
Med en fantastisk debutsæson i asfaltbanesporten, blev Henrik Eilertsen for alvor et navn man kender i dansk motorsport.
Køreren fra Espergærde havde mange års erfaring fra gokart med i bagagen, og det blev konverteret til både Rookietitlen, for helt nye kørere i asfaltbanesporten, og Oldboystitlen i 2018, og ikke mindst en generel 5. plads i DIF Danmarksmesterskabet, i et ultra tæt felt.
Selvfølgelig skal Oldboystitlen også forsvares i denne sæson, men det primære mål er at gå efter det generelle mesterskab i Yokohama 1600 Challenge.
Derfor har holdet henover vinteren opgraderet materiellet til noget helt nyt, og forhåbentlig endnu bedre.
(Foto: Team Eilertsen Racing)
De første indledende forberedelser skete allerede før sæsonen var afsluttet, men der kom for alvor gang i projekt Simba i oktober og november måned.
Projektet består af en helt nybygget Peugeot 208 1,6 HDI, som bliver den første dieselbil i klassen.
Bilen var færdig for et par måneder siden, og siden da har tiden gået med at få de sidste detaljer på plads, samt køre et par testdage på Sturup Raceway.
De første omgangstider så meget fornuftige ud, når man sammenligner med holdets 207’er fra sidste år, men det er altid svært at sammenligne, når der ikke er nogle konkurrenter på banen.
(Foto: Team Eilertsen Racing)
Henrik og hans chefmekaniker Frederik Hansen har været hver enkelt skrue igennem på bilen, for at være sikker på, at alting er som det skal være, og at der forhåbentlig ikke kommer nogle overraskelser henover sæsonen.
Men det er en helt ny og uafprøvet teknik, så der kan nogle gange ske nogle uforudsete ting.
Eilertsen var på det generelle podie to gange i 2018, men det skulle forhåbentlig blive til en vane, ligesom vi så det i Oldboysmesterskabet, hvor han var på podiet i 12 ud af 14 løb.
Konkurrencen er dog hård i Yokohama 1600 Challenge, og med et felt på omkring 20 biler, kan man ikke tage noget for givet. Flere af konkurrenterne fra sidste år har også opgraderet.
Chefmekaniker Frederik Hansen og Henrik Eilertsen med sidste års Rookie- og Oldboyspokaler (Foto: Team Eilertsen Racing)
Holdet sæsondebuterer den 27.-28. april på Padborg Park, hvor der udover Yokohama 1600 Challenge klassen, også køres med bl.a. formelbiler og ikke mindst Super GT – den tidligere Supertourisme serie.
Det er endnu lidt uklart om løbene vises på tv eller ej – så vil I være helt sikker på at følge Team Eilertsen Racing og Henrik Eilertsen på Padborg Park, så er bedste mulighed at tage en weekendtur til grænselandet. Da løb 2 køres så tidligt, kan man stadig nå at være hjemme igen til aftenkaffen – selv i Espergærde.
Tidsplanen for weekenden lyder som følger (ret til ændringer forbeholdes):
Lørdag
Træning 10.25
Kvalifikation 13.45
Søndag
Løb 1 09.00
Løb 2 13.35
Team Eilertsen Racing
JJ Media Læs mere om: Henrik EilertsenPadborg Park28/04/19 - Padborg Park - 1600 Challenge |