For første gang skal deltagerne i OK Oktan 100 Super 2L kørte Night Race
Fire afdelinger er nu blevet kørt i OK Oktan 100 Super 2L, men i den kommende weekend kommer deltagerne til at stå overfor en ny udfordring. For første gang er klassen med ved Night Race – det store højdepunkt på Padborg Park, hvor de sidste løb på programmet køres, efter at solen er gået ned.
Racet har været tæt i den nye OK Oktan 100 Super 2L-klasse. (Foto: Morten Kimer Hansen)
Deltagerne i OK Oktan 100 Super 2L har i år leveret tæt og spændende race i bilerne, der effekt- og vægtmæssigt er en lettere udgave af Super GT-bilerne. Bilerne vejer blot 750 kg og har med en fircylindret tolitersmotor på 230 hk en perfekt balance, ligesom køreegenskaberne er som i enhver anden racerbil, som er bygget med kun én ting for øje: race!
Ligesom Sander Steffensen, Viborg, er Nicolai Nygaard Pedersen, Brønderslev en af de kørere, som har erfaring med modellen fra andre løbsserier. Og det er netop nordjyden, som har lagt sig i front i tabellen, hvor han med en enkelt undtagelse er sluttet hvert eneste løb i top 3. Men han er blevet udfordret af flere kørere.
Daniel Träger, Roskilde, har efter flere år i karting taget hul på sin første banesportssæson, og den 18-årige racerkører har vist, at han også kan være med, når det er tag over hovedet. Sammen med Mike Nordby Mathiesen, Varde, har han givet Nicolai Nygard Pedersen den største modstand.
Selv om det er første gang, at Super 2L-klassen er med på programmet ved Night Race, er der dog to kørere, som tidligere har haft erfaring med at køre race i mørket på Padborg Park. Det er Mike Nordby Mathiesen og Jacob Ommen, Bylderup-Bov, som begge har en fortid i OK Mobil 1 Legend Car Cuppen – klassen, som traditionelt altid har været med på det sene aftenprogram ved Night Race.
OK Oktan 100 Super GT Danmark
Padborg Park I/S Morten Alstrup Læs mere om: Padborg Park10/09/22 - Padborg Park - Super 2L Danmark |