| 
  De sidste sekunder af Q1 blev afgørende for Michel Nykjær. Det var nemlig her at han blev skubbet ud af Top 10 og derfor ikke kunne være med i den afgørende Q2. Kristian Poulsen nåede ikke så langt da han ikke nåede længere end til en placering som nr. 17.
 Kvalifikationen blev vundet af Augusto Farfus i BMW foran Robert Huff i Chevrolet Cruze og Andy Priaulx i BMW.
 Resultatet af kvalifikationen:
 
|  |  
| Pos | # | Kl. | Kører | Mærke | Q1 | Q2 |  |  |  
| 1 | 10 |  | Augusto Farfus | BMW 320si | 1:36.228 | 1:38.070 |  
| 2 | 7 |  | Robert Huff | Chevrolet Cruze | 1:35.518 | 1:38.176 |  
| 3 | 11 |  | Andy Priaulx | BMW 320si | 1:36.326 | 1:38.186 |  |  |  
| 4 | 8 |  | Alain Menu | Chevrolet Cruze | 1:36.174 | 1:38.445 |  
| 5 | 5 |  | Norbert Michelizs | SEAT Leon TDI | 1:36.131 | 1:38.634 |  
| 6 | 1 |  | Gabriele Tarquini | SEAT Leon TDI | 1:36.027 | 1:38.796 |  |  |  
| 7 | 2 |  | Tom Coronel | SEAT Leon TDI | 1:36.509 | 1:38.810 |  
| 8 | 6 |  | Yvan Muller | Chevrolet Cruze | 1:36.111 | 1:38.869 |  
| 9 | 4 |  | Jordi Gene | SEAT Leon TDI | 1:36.071 | 1:39.994 |  |  |  
| 10 | 3 |  | Tiago Monteiro | SEAT Leon TDI | 1:36.537 | N / S |  
| 11 | 17 |  | Michel Nykjær | SEAT Leon TDI | 1:36.654 |  |  
| 12 | 18 |  | Fredy Barth | SEAT Leon TDI | 1:36.844 |  |  |  |  
| 13 | 26 | I | Stefano D'Aste | BMW 320si | 1:36.881 |  |  
| 14 | 25 | I | Sergio Hernandez | BMW 320si | 1:37.282 |  |  
| 15 | 15 | I | Franz Engstler | BMW 320si | 1:37.309 |  |  |  |  
| 16 | 20 | I | Darryl O'Young | Chevrolet Lacetti | 1:37.532 |  |  
| 17 | 24 | I | Kristian Poulsen | BMW 320si | 1:37.579 |  |  
| 18 | 21 | I | Mehdi Bennani | BMW 320si | 1:38.091 |  |  |  |  
| 19 | 72 | I | Yukinori Taniguchi | Chevrolet Lacetti | 1:38.203 |  |  
| 20 | 16 | I | Andrei Romanov | BMW 320si | 1:39.190 |  |  
| 21 | 33 | I | Fabio Fabiani | BMW 320si | 1:41.877 |  |  |  |  Dons
  Læs mere om:
 Andy PriaulxAugusto Farfus Jr.Kristian PoulsenMichel NykjærRobert HuffOschersleben05/09/10 - Oschersleben - WTCC
 
 |