| 
  Den kommende weekend byder på året næstsidste FIA World Endurance Championship 6-timers løb, og denne gang skal vi til Shanghai med et felt på 28 biler, og 5 danske chauffører. Den kommende weekend kan blive endnu en Audi opvisning, selvom Toyota igen kommer med to biler. Vi kan med rette fortsat være usikre på performance i den japanske bil, for ved løbet på Fuji kan man med rette sige at ingen viste noget, og at alt var tæt på kaos.
 
 Toyota vil gerne markere sig ude i Asien
 (Foto: Toyota Motorsport)
 
Audi og ikke mindst Tom Kristensen satser selvfølgeligt på et fornuftigt resultat, for der skal nærmest kun et gennemført løb til at han kan kalde sig verdensmester. Eneste trussel er søsterbilen, som skal vinde både løbet i Shanghai og det næste løb, samtidig med at Tom Kristensen & Co. ikke må score mere end 9 point i de to løb, for at de kan blive mestre, men hvem tror på at det sker?
 
LMP2 klassen har som sædvanligt også dansk deltagelse, i skikkelse af David Heinemeier Hansson, som er placeret på en øjeblikkelig 8. i LMP2 kører mesterskabet. Det er absolut en mulighed at han kan bliver mester i klassen, men det betinger et godt resultat på banen i Shanghai.
 
 David Heinemeier Hansson er stadig i spil om den samlede sejr i LMP2
 (Foto: Claude Foubert - Endurance-Info.com)
 
GTE Pro klassen er endnu engang Aston Martin Vantage V8 imod Porsche 911 RSR og Ferrari 458 Italia. Jeg er ikke i tvivl om at Aston Martin er den bedste bil i det felt, men det giver jo bare ikke sejren alene. Den øjeblikkelige stilling påviser også at AF Corse fører mesterskabet med en ikke helt ny bil model, og generelt at GTE Pro klassen heldigvis er meget tæt, hvad angår resultater og dermed også den aktuelle stilling. Intet er afgjort.
 
 Bil nummer 95 må godt vinde på lørdag
 (Foto: Aston Martin Racing)
 
GTE Am klassen byder på hele 3 danske chauffører, som er Christoffer Nygaard, Kristian Poulsen og Nicki Thiim. Nicki Thiim kommer direkte fra et erobret mesterskab hos Porsche i Porsche Super Cuppen, så det kunne være fantastisk hvis han og holdet kunne trække en sejr i Shanghai.
 
Deltagerliste:
 
|  |  
| Nr | Kl | Team | Kørere | Bil |  |  |  
| 1 | LMP1 | Audi Sport Team Joest | André Lotterer Benoit Tréluyer
 Marcel Fässler
 | Audi R18 e-tron quattro |  |  |  
| 2 | LMP1 | Audi Sport Team Joest | Tom Kristensen  Loïc Duval
 Allan McNish
 | Audi R18 e-tron quattro |  |  |  
| 7 | LMP1 | Toyota Racing | Alexander Wurz Nicolas Lapierre
 | Toyota TS030 - Hybrid |  |  |  
| 8 | LMP1 | Toyota Racing | Anthony Davidson Sébastien Buemi
 Stéphane Sarrazin
 | Toyota TS030 - Hybrid |  |  |  
| 12 | LMP1 | Rebellion Racing | Andrea Belicci Mathias Beche
 Nicolas Prost
 | Lola B12/60 Coupé - Toyota |  |  |  
| 24 | LMP2 | OAK Racing | Olivier Pla David Heinemeier Hansson
  Alex Brundle
 | Morgan - Nissan |  |  |  
| 25 | LMP2 | Delta-ADR | Tor Graves Robbie Kerr
 Craig Dolby
 | Oreca 03 - Nissan |  |  |  
| 26 | LMP2 | G-Drive Racing | Roman Rusinov John Martin
 Mike Conway
 | Oreca 03 - Nissan |  |  |  
| 31 | LMP2 | Lotus | Kevin Weeda Vitantonio Liuzzi
 Chrisope Bouchut
 | Lotus T128 |  |  |  
| 32 | LMP2 | Lotus | Thomas Holzer Dominik Kraihamer
 Jan Charouz
 | Lotus T128 |  |  |  
| 35 | LMP2 | OAK Racing | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez
 Martin Plowman
 | Morgan - Nissan |  |  |  
| 41 | LMP2 | Greaves Motorsport | Mark Shulzhitckiy Eric Lux
 | Zytek Z11SN - Nissan |  |  |  
| 45 | LMP2 | OAK Racing | Jacques Nicolet Keiko Ihara
 David Cheng
 | Morgan - Nissan |  |  |  
| 49 | LMP2 | Pecom Racing | Luis Perez Companc Nicolas Minassian
 Pierre Kaffer
 | Oreca 03 - Nissan |  |  |  
| 51 | GTE PRO | AF Corse | Gianmaria Bruni Giancarlo Fisichella
 | Ferrari 458 Italia |  |  |  
| 71 | GTE PRO | AF Corse | Kamui Kobayashi Toni Vilander
 | Ferrari 458 Italia |  |  |  
| 91 | GTE PRO | Porsche AG Team Manthey | Jörg Bergmeister Patrick Pilet
 | Porsche 911 RSR |  |  |  
| 92 | GTE PRO | Porsche AG Team Manthey | Marc Lieb Richard Lietz
 | Porsche 911 RSR |  |  |  
| 97 | GTE PRO | Aston Martin Racing | Darren Turner Stefan Mücke
 | Aston Martin Vantage V8 |  |  |  
| 99 | GTE PRO | Aston Martin Racing | Pedro Lamy Bruno Senna
 | Aston Martin Vantage V8 |  |  |  
| 50 | GTE AM | Larbre Competition | Patrick Bornhauser Julien Canal
 Fernando Rees
 | Corvette C6-ZR1 |  |  |  
| 57 | GTE AM | Krohn Racing | Tracy Krohn Niclas Jönsson
 Maurizio Mediani
 | Ferrari 458 Italia |  |  |  
| 61 | GTE AM | AF Corse | Jack Gerber Matt Griffin
 Marco Cioci
 | Ferrari 458 Italia |  |  |  
| 76 | GTE AM | IMSA Performance Matmut | Raymond Narac Markus Palttala
 Jean-Karl Vernay
 | Porsche 911 GT3 RSR |  |  |  
| 81 | GTE AM | 8Star Motorsports | Vicente Potolicchio Rui Aguas
 David Rigon
 | Ferrari 458 Italia |  |  |  
| 88 | GTE AM | Proton Competition | Christian Ried Gianluca Roda
 Paolo Ruberti
 | Porsche 911 GT3 RSR |  |  |  
| 95 | GTE AM | YD Aston Martin Racing  | Christoffer Nygaard  Kristian Poulsen
  Nicki Thiim
  | Aston Martin Vantage V8 |  |  |  
| 96 | GTE AM | Aston Martin Racing | Stuart Hall Jamie Campbell-Walter
 Roald Goethe
 | Aston Martin Vantage V8 |  |  |  
 Vejgaard
  Læs mere om:
 Christoffer NygaardDavid Heinemeier HanssonKristian PoulsenNicki ThiimTom KristensenAudi Sport Team JoestOak RacingYoung Driver AMRShanghai09/11/13 - Shanghai - FIA WEC - FIA VM
 
 |