Rally   06/09/16

Dansk andenkører udtaget til spansk rallyteam
Intet eventyr uden en afslutning og den kom så. Direkte fløjet ind og videre til Grønttorvet i Valby for at nå sidste 2 heat og dermed sikre titlen som "Yokohama Mester 2016" et løb før tid!!!!!!
Nu er stængerne smidt op og alle oplevelser skal fordøjes fra de sidste 5 dage i Spanien.

Rally Cervera vil være et rally jeg ALDRIG glemmer!!!!! 8 prøver fordelt på 2 sektioner delt op i 2 hvor 1. Halvdel bød på 2 prøver på hver ca 16 km med hver ca 30 sider noter og 2. Halvdel bød på 2 prøver på hver ca 10 km med ca 20 sider noter. SS 1 og 2 var rent ud sagt en gang lort. Noterne passede overhovedet ikke selvom vi havde brugt systemet vi havde knoklet med de sidste par dage men det passede baret ikke til os og oveni kørte vi i en tåge af støv og grus både uden for bilen men så sandelig også inde i bilen!!!! Umuligt at se hvor du kørte og umuligt at se og følge med i notebogen. Oveni skal huskes at du får EN gennemkørsel og that's it!!!!!! Tæt overvåget via gps.


1. Kører Christine født i Indien, bor på Gran Canaria, 23 år og fik debut i rally i Toyota Corolla og sidenhen Subarau og begge biler ejer hun stadig sammen med sit eget autoværksted i Fuerte Ventura.
2. Kører Jeannette Kvick, Maribo er codriver på 16. Sæson og 2016 har været hendes hidtil mest udfordrende sæson med 2 klassesejre I Skotland på engelsk, 1 rally i Belgien på engelsk og rally i Tyskland med en tysk chauffør samtidig med deltagelse i rally herhjemme.

Servicepausen brugte jeg på at justere samtlige noter og vi brugte tiden på mentalt at pace os frem til at de 2 prøver bare skulle glemmes og at vi nu skulle angribe dem igen med frisk energi og justerede noter og drage fordel af at have været der tidligere!!! Vi fik derfor en fantastisk rytme på SS3 lige indtil vi desværre blev stoppet pga en væltet Evo - der røg vist lidt bandeord med på onboard i ren ærgrelse og SS4 blev så aflyst pga ild i en bil.

I den store siesta-pause på 1 time og 15 min måtte vi så revurdere de 2 næste nye prøver til næste sektion og prøve at tilpasse noter igen men det er pænt umuligt og samtidig var der et rend af mennesker som var nysgerrige og der skulle tages billeder og nå ja, rettes bil. Vi havde nemlig et "tæt-på" øjeblik da vi ramte en bjergvæg med højre hjul og fortsatte så høre hjulsæt kørte bogstaveligt talt op langs bjergvæggen et par meter men heldigvis besluttede sig for at lande på alle 4 hjul så vi kunne fortsætte med et mindre chok og en kofanger fattigere.


teamet bag Mavisa Sport som skal hjælpe Christine og Jeannette frem i spansk rally resten af 2016 og sidenhen 2017

Nå, de 2 nye prøver skulle altså angribes men igen fungerede det bare ikke som det skulle og frustrationen var ikke til at tage fejl af. IGEN måtte jeg justere alt og snakke os igennem hvad der sker og hvorfor rytmen ikke er der. Et af problemerne var også at ordene "left" og "right" ikke rigtig blev forstået og jeg derfor valgte at pege samtidig med at kigge noter og vej og havde til opgave at "mærke bilen" og kørestilen og have styr på 4 sprog på en gang!! Ved sidste service kom teamejeren så over til mig og jeg fik lidt ondt i maven fordi jeg var bange for de mente det her var lort MEN det var fuldstændig modsat. De var yderst tilfredse med min indsats og var super glade for den mentale indsats jeg lagde for dagen både med kører men også sammen med teamet og havde styr på tingene - det var lidt et kæmpe skulderklap.


teamet fik testet samarbejdet torsdag på en privat ejet grus prøve i Mavisa Sport's Peugeot 208 R2

På de sidste 2 prøver var der ingen vej tilbage: vi VILLE slutte med en god mavefornemmelse uden nogen form for kendskab hvordan vi i det hele taget lå i løbet. Her skal siges bare at gennemføre er en fest for alle. Dyb vejrtrækning, nedtælling og så blev svingene ellers taget skridt for skridt så vi ikke lavede alt for store fejl og der blev peget og fortalt som aldrig før så sveden haglede ned i øjne og mund og halsen blev knastør MEN vi gennemførte og selv konkurrenterne var glade på vores vegne og kom straks hen efter stop for at gratulere. Tror måske at ingen havde troet på at sådanne 2 langhårede chicas kunne gennemføre et så krævende løb og så med en avancering på 8 pladser generelt så vi sluttede som nr 30 ud af 84 biler.

Planen er nu et asfaltløb med testdage forinden omkring 1./2. Oktober for derefter at være 100% klar til Rally Catalanya WRC midt i oktober

Jeannette Kvick


Læs mere om:
  • Jeannette Kvick

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport


    Yokohama Advan dæk