WTCC   20/11/10

Macaus GP - tidtagning
Michel Nykjær nummer 12
Kristian Poulsen nummer 23

Det lykkedes engelske Robert Huff for anden gang i denne sæson at køre en pole tid hjem, han blev tæt fulgt af den ungarske SEAT rookie kører Norbert Michelisz, der må se sig forføjet til den 7. startplacering grundet en straf, Yvan Muller og Alain Menu står dermed på 2. og 3. startplads, Chevrolet Cruze er hermed blevet rigt repræsenteret i feltets front

Robert Huff kørte en tid der gav ham sæsonens anden pole placering, og gentager han historien fra sidste år, hvor han ligeledes stod på pole i Macau, er der en sejr i vente for britten.


Robert Huff sikrede sig også i år pole i sæsonens sidste afdeling.
(Foto: WTCC)

Norbert Michelisz der satte andenbedste tid overså en rød lampe ved vejningsområdet og straffen for denne forseelese blev takseret med minus fem placeringer på startgridden, og han viger pladsen så der starter ikke mindre end 3 Chevrolet Cruze til det første løb og det giver dem en ypperlig chance for at cementere chancen for at vinde konstruktørernes mesterskab.

Igen er det blandt privat cup kørerne den lokale kører Darryl O’Young, der med sin Chevrolet Lacetti ganske flot både formår at være med i Q2 og sætte en omgangstid der giver en startplacering som nummer 9.

Af de to danske deltagere fik Michel Nykjær placeret sig på en startplacering som nummer 12, hvilket måske kan bevirke at han får lov til at blande sig i mesterskabets top 10. Kristian Poulsen fik kun lige med nød og næppe sat en kvalifikationstid der kunne hive ham over bundgrænsen, så han starter fra den bagerste placering.


Robert Huff på vej til at sikre sin pole position.
(Foto: WTCC)

Tiderne fra kvalifikationen:
Pl. # Kører Mærke Q1 Q2
1 7 Robert Huff Chevrolet Cruze 2:32.323 2:31.321
2 5 Norbert Michelisz SEAT Leon TDI 2:33.013 2:31.728
3 6 Yvan Muller Chevrolet Cruze 2:31.948 2:31.773
4 8 Alain Menu Chevrolet Cruze 2:32.809 2:31.862
5 3 Tiago Monteiro SEAT Leon TDI 2:32.416 2:31.946
6 10 Augusto Farfus BMW 320si 2:33.610 2:32.222
7 1 Gabriele Tarquini SEAT Leon TDI 2:33.274 2:32.222
8 11 Andy Priaulx BMW 320si 2:33.331 2:32.478
9 20 Darryl O'young Chevrolet Lacetti 2:33.197 2:33.185
10 66 Andre Couto SEAT Leon TDI 2:33.869 2:37.073
11 18 Fredy Barth SEAT Leon TDI 2:34.045
12 17 Michel Nykjaer SEAT Leon TDI 2:34.190
13 2 Tom Coronel SEAT Leon TDI 2:34.191
14 25 Sergio Hernandez BMW 320si 2:34.689
15 29 Colin Turkington BMW 320si 2:35.246
16 15 Franz Engstler BMW 320si 2:37.094
17 21 Mehdi Bennani BMW 320si 2:37.984
18 72 Yukinori Taniguchi Chevrolet Lacetti 2:39.267
19 63 Cesar Campanico BMW 320si 2:40.315
20 51 Henry Ho BMW 320si 2:40.396
21 45 Kevin Chen BMW 320si 2:40.840
22 43 Nobuteru Taniguchi BMW 320si 2:40.897
23 24 Kristian Poulsen BMW 320si 2:42.455
24 50 Joseph Merszei BMW 320si 2:45.002
25 47 Masaki Kano BMW 320si 2:45.574
26 16 Andrei Romanov BMW 320si
27 53 Philip Ma Honda Accord
Maksimum tid til kvalifikation: 2:42.584

Henrik Bess


Læs mere om:
  • Alain Menu
  • Darryl O'Young
  • Kristian Poulsen
  • Michel Nykjær
  • Norbert Michelisz
  • Robert Huff
  • Yvan Muller
  • Macau
  • 21/11/10 - Macau - WTCC
  • Chevrolet vinder appel

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk